dilluns, 23 de març de 2009

Sortida Social del Club

Sortida a St. Llorenç de Morunys.

Diumenge dia 22 de març de 2009, fem una sortida diferent, sortim des de St. Llorenç de Morunys, i a l’hora de dinar també venen les famílies i dinem tots plegats.

Sortim a les 8:30 h aproximadament del camp d’esport de St. Llorenç de Morunys, fem un tram de baixada per dintre el bosc fins arribar a la carretera que porta a la Llosa del Cavall, d’allà enfilem la carretera que la deixem just davant de la fàbrica Knauff.

Aquí comença 1,8 km. de dura pujada amb molta grava fins arribar a St. Lleïr, es qüestió de pujar cada un al seu ritme. Foto de rigor a dalt i enfilem una baixada trepidant fins a tocar el riu.

D’allà enfilem ja cap a La Pedra, passant per sota del càmping de St. Llorenç, direcció a la font de la Puda, algun tram de corriol molt estret i amb perill de caigudes cap a tocar el riu, anem pujant fins arribar a l’entrada de La Pedra, allà agafem per l’esquerra del riu un corriol que desprès passa a ser una pista, sempre en lleugera pujada arribem a la Coma, aquí només ens resta pujar 4 esglaons, reparar una punxada i anar a esmorzar que ja ens esperen.

L’esmorzar; arribem i la taula ja es parada i plena de teca, mengem tant com n’hi ha, fem un brindis amb cava, i per postres coca i xocolata.

Ens fem una foto per donar-la en agraïment del be que ens han tractat, i comencem a enfilar la pujada cap a les fonts del Cardener, el primer tram es en pujada suau , però arribant a les fonts la cosa es comença a posar dreta ¡¡¡¡

Una bona pista amb pujada constant i trams molt drets, ens porta fins a la cota aproximada de 1.400 m d’alçada, i d’allà arribem a la casa Els hiverns, aquí es un mirador d’una gran part de la vall de Lord, quedant St. Llorenç als peus.

Ara en baixada fins a trobar la carretera que porta fins al Coll de Jou. 200 m d’asfalt a la dreta entrem en una pista dintre del bosc que comença també amb una pujada mantinguda fins a trobar una pista pedregosa que agafem direcció avall.

Ara toca una baixada trepidant fins a creuar la pista que porta al santuari de Lord, d’allà encara fem un altre tram de baixada molt ràpida fins girar bruscament a l’esquerra, per tornar a remuntar part del tram de baixada.

Arribem a la font de St. Serni, amb l’esglesieta a l’esquena, ara si que ja falta una última baixada fins a arribar.

Aquest tram està acabat de tallar i encara hi ha tots els arbres i branques al mig del camí, toca anar apartant la brancada i algun arbre.

Arribada al camp d’esports de St. Llorenç de Morunys, dutxa, canviar-nos i a dinar, que ja han arribat les famílies i marxem tots junts a la Coma a fer un merescut dinar de germanor.

El traçat ha estat molt entretingut, amb fortes pujades, amb zones de trialeres durilles i altres de ràpides, zones de corriol, pistes rodadores i un paisatge impressionant, hem donat la volta a la vall de St. Llorenç de Morunys.

L’esmorzar a estat fantàstic i el dinar tots junts molt divertit.

Agrair molt especialment al nostre Sherpa oficial l’organització de tot plegat, buscar i traçar la ruta, buscar lloc per l’esmorzar i el dinar i que ens deixessin dutxar-nos i canviar-nos al camp d’esports.